Idag ha jag varit i stan och fikat med Madde. Mycket trevligt, som vanligt!
Fikade på Dinos och sen ha vi gått o kikat på kläder. Madde köpte jeans och puzzel.

Idag ha Eddie äntligen ringt till magistraten ang om vi får ha gudföräldrar
till Ebba även fast hon inte döps. Och jepp, de får vi! Jippii!
Så Madde, Malin, Johan och Kalle.. Vill ni fortfarande vara gudföräldrar?
De vill vi att ni ska va!

Nu kom vi just från stugan. Ha käkat middag hos mamma och pappa. Mums!!
Och räddat två hundar.
Mitt i allt före middagen så säger pappa att de är två hundar på gården.
En liknande en newfounland och den andra en setter av något slag. Dom va båda dygnsura och
jätte glada att se oss. Vi va dock inte lika glada att se dom. Tur va så hade vi koppel med till
alfa, så jag kopplade fast den ena hunden och den andra följde efter.
Gick till grannen och frågade om dom viste nånting om hundarna. Jo, dom hade sett hundarna struva omkring i 2 dagar!
Så hon ringde polisen som sa att hon sku ringa till djurskyddsföreningen som sa att hon skulle ringa polisen igen. Jahapp. Bra!
Så pratade jag med polisen och sa att dom anamma skulle hämta upp hundarna, vi skull ju äta middag och kunde inte stå ute och hålla i dom hela kvällen.
Så grannen band fast den ena hunden vid ett träd tills polisen skulle komma.
Sen gick jag tillbaka till stugan. Vet tyvärr inte hur det gick.
Grannen skulle komma och lämna tillbaka alfas koppel, men hon hade inte gjort det
medans vi va där iaf. Hoppas att någon tagit hand om hundarna nu. Kan inte sluta tänka på dom.
Dom va så snälla och söta. Så hungriga och glada att se oss.
En fin tik och en fin hane. Hoppas.

Iaf, nu är vi hemma och myser. Skönt att bara softa framför tvn.
Och i helgen, då är det FEST! :D


This entry was posted on 16:27 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

8 kommentarer:

    mamaMill sa...

    ja nog kan man väl alltid tryna lite, men ja jobbar söndag så ganska lugnt ska jag nog ta det trots allt :)

  1. ... on 9 juli 2007 kl. 22:46  
  2. Cila sa...

    Näääh va slött! Men huvudsaken ni kommer med och har roligt! :D

  3. ... on 10 juli 2007 kl. 09:34  
  4. Jansson sa...

    Klart jag vill vara det fortfarande cila-lisa :) säg till hur det ska fixas om de e någgi papper eller sånt man måst klottra lite på :P

  5. ... on 10 juli 2007 kl. 16:53  
  6. Cila sa...

    I och med att hon inte blir döpt så behövs det inga papper, utan muntligt bara sa tanten på magistraten. :) Wiii, Johan e Ebbas "guffar" :D Tack!!

  7. ... on 10 juli 2007 kl. 18:39  
  8. wimsis sa...

    Klart att jag vill snuttan!

  9. ... on 10 juli 2007 kl. 19:29  
  10. Cila sa...

    Good darling! Tanks :-D <3

  11. ... on 10 juli 2007 kl. 19:40  
  12. Jansson sa...

    hehe, nu måste jag ju skaffa mig en kritstrecksrandig kostym och ett par vita spetsiga skor, lära mig bryta på italienska :D och kalla mig själv för gudfaderna haha xD nej skämt å sido! Det är en ära att få va guffar åt ebba :)

  13. ... on 11 juli 2007 kl. 13:43  
  14. Cila sa...

    Tack Johan, va rar du är! Känns skitbra för både mig och Eddie. Ni är guldvärda!!

  15. ... on 11 juli 2007 kl. 21:15