Fy blä vilken dag. Allt har varit fel.
Först vaknar man, snorig som attan. Och trött.
Sen dagisdax. Gick väl bra. Lämnade Ebba ensam där en kvart.
Hon märkte knappt att vi va borta.
Sen hem, lägga Ebba. Hon sov bara 30 minuter. Helvete, dagen är förstörd.
Sen iväg till stan. Till arbetsförmedlingen lämna in papper, får pengar om 1½ vecka.
Sen till kantarellen. Ebba luktar mega massa bajs. Oops, glömt skötväskan hemma. Prima.
Handla, fick nervsläpp. Köpte ingen mat för den kommande singelveckan. Får svälta.
Hämta crosstrainern från posten. Hem. Eddie skruva ihop den. Båda fick nervsläpp.
Tog över 2 timmar. Jahapp, den är trasig. Så den ska skickas tillbaka.
Ringa och klaga. Dom skulle ringa upp mig. Ha dom gjort de? Nope.
Ringde och beställde en ny.
Hungrig så helvete, laga mannagrynsgröt. Men nähä, har inget socker hemma.


Mm.. Så ha min dag varit ida. Åt helvete.
Nu ha jag visserligen fått mat i mig iaf och känner mig lite piggare.
Men fy.

Det enda possitiva var väl att Ange (min fd chef från tullen) ringde mig o sa att jag skulle ringa till Zic Zac. Ööh.. Hon hade ringt dom o sagt att jag va så bra, bäst och såå duktig o lalalaa.. och att jag söker jobb.
Så jag måste väl ringa dit imorn o höra. Är nog inte intresserad av ett sånt jobb. Men att ringa skadar väl inte iaf.
Men tusan va gulligt av henne! Förra veckan ringde hon mig och sa att jag absolut skulle ange henne som referens så skulle jag få ett jobb fort också! =)
Hon e så söt lilla Ange!

Nu är Eddie o fiskar så jag är ensam med skruttan.
Nu ska jag softa på sofflocket.
Tjing!


This entry was posted on 18:22 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 kommentarer:

    mamaMill sa...

    Efter regn kommer rusk.. Hrmm. eller hur var det nu? Jag ser inte heller någon sol åtminstone. Var glad att du har gröt hemma iaf! :P

  1. ... on 28 augusti 2007 kl. 10:38