Oh my good... Vilken jävla kväll!
Det började egentligen imorse vid 10-11 tiden kanske.
Hade varit till stugan och hem hem och möttes av världens spya i hallen.
Tyckte att de va lite skumt att Luna kunnat få ur sig så där mycket och
med så konstig färg. Men inte tänkte jag mer på det då.
Sen vid 17 så fick hon världens kramper och kunde inte stå eller sitta.
Hon bara föll ihop, benen ryckte helt konstigt och hon skrek. Och jag grät.
Ringde Eddie, sen veterinären som tyckte att jag skulle komma in, sen mamma.
Stressa och försökte hitta kattburen..utan resultat. In med Luna på bilgolvet.
Sen hastigt väg med Ebba till stugan. Och vidare till veterinären.
Dom höll på med henne i totalt 2 timmar. Gav henne dropp, kalk o en del till.
Visade sig att hon troligtvis har kalkbrist. dom kunde inte utesluta en del annat.
Men pga av orastade hundar hemma och Ebba som egentligen skulle varit i säng 20
så måsta jag fara. Ska hålla Luna under uppsikt och försöka få i henne 1,5 dl vatten per dag
med spruta tills hon dricker själv.
Måsta bada stackarn också när vi kom hem då hon råka lägga en brun hög i bilen..och
på sig själv lite granna.
Så nu ligger hon faktiskt och tvättar sig själv, vilket är super bra!
När hon kom in till vetten så hade hon inte nå reflexer, och mådde verkligen pyton.
Så nu håller jag verkligen tummarna att hon blir frisk!
Är lite jobbigt att se henne när hon ska försöka sitta eller gå. Men hon kan, det går lite skakigt
och vingligt bara.

Så nu har jag nyss ätit middag och nattat Ebba.
Trevlig Midsommar allihopa!


This entry was posted on 22:31 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 kommentarer:

    mamaMill sa...

    Nej men usch! Krya på Luna!!

  1. ... on 21 juni 2009 kl. 22:26  
  2. Cila sa...

    Tack!
    De va verkligen obehagligt!

  3. ... on 22 juni 2009 kl. 08:18