Suck över gårdagen..
Först när jag kom hem så gick vi och va en aningen
på dåligt humör då vi inte visste hur vi skulle säga till
svenskarna att dom inte kan vara här i två veckor.
För er som inte vet så har vi ett svenskt äldre par som använder
gäststugan som sin stuga. Dom har aldrig betalat nånting till Eddies pappa
för att ha varit där, men domhar renoverat nedre våningen istället.
Iaf. I torsdags kväll kom dom, mitt i allt.
Inte har dom frågat om det är okej eller nånting.
Dom bara kom och tror att allt är som vanligt.
Men det är ju liksom liite annorlunda nu när vi bor här.
Vi kan inte ha ALfa o Tellus på framsidan när dom är här, för
dom springer bara dit och ska hälsa på svenskarnas hund.
Plus att man inte har mycket till privatliv.
Nåja, jag tog tag i saken och gick dit och berättade hur det var.
Sa att dom måste fara på söndag.
Gubben blev en aningen arg. Dom skulle tydligen få besök idag
som skulle stanna ett tag.
Skit för dom. Sa att dom måste ringa och höra om det passar att dom kommer.
Nedre våningen står ju tom ca 48 veckor på ett år.
Vilket är jäkligt synd, syrran skulle ju kunna bo där istället.
SKulle dom betala för ett helt år så skulle det vara en annan femma.
Ja, så gubben blev sur och gick därifrån innan jag han förklara mera.
SÅ kan det gå.
Sen senare på kvällen, klockan va nästan 20 och ebba skulle sova.
Mitt i allt hör vi hur ytterdörren smäller fast och hur någon
klampar in i huset.
Paniiik!
Jag gick och tittade, och vem är på väg in i vårt kök?
Jo, en alkoholist som bor här i geta och som blev anklagad för våldtäkt
i stan vid dixie för något år sen.
Jag skriker "va i helvete gör du i vårt hus"
Han sluddrar nånting om att han skulle låna cigg av eddie.
Sa in åt helvete heller!!
Skrek åt honom att gå ut, och att jag kunde anmäla honom för
hemfridsbrott. Inte för att jag gjorde det..men jag KUNDE ha gjort det!
Så fivk han en cigg av eddie och traskade sen iväg.
Alltså.. jag finner inga ord.
Va skulle ha hänt om jag varit ensam hemma?
Jag tror fan att han där är kapabel till i princip vad som helst.
Usch vad obehagligt!!!
Men de är ju skrämmande att man måste låsa dörren när man är hemma.
Fy fan.
Usch för den dagen.
Jag hoppas verkligen att den här blir bättre!
För ikväll är det fest! :D
Marika är hemma efter att ha bott i sverige i flera år,
och ikväll har hon examens fest!
Ska bli jätte roligt!
Jao, nu sitter jag på altanen med syrrans dator och njuter av en Battery.
Mmm..
Trevlig helg och kom ihåg att låsa dörrarna! :P


This entry was posted on 08:55 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

3 kommentarer:

    Daniela sa...

    fy fasen va läbbigt!
    va arg jag skulle bli.. jag har alltid dörren låst när jag är ensam hemma.
    Men kan man inte säg åt dom där svenskarna att dra annars ringer ni snuten eller nått?? de är ju oxå hemfridsbrott..
    Kram!

  1. ... on 28 juni 2008 kl. 14:00  
  2. mamaMill sa...

    Uww, freaky! :O Som när Sami Halonen slet upp min dörr när jag bodde på klinten och skulle "prata med han", vilken han liksom?! hög som ett hus, klockan tolv på natten... det va obehagligt d me, så ja vet precis va du menar..

  3. ... on 28 juni 2008 kl. 14:01  
  4. Cila sa...

    Läbbit ja!! Fy bubblan va rädd jag blev!
    Kan nog inte säga ti svenskarna att ringa polisen.. eddie o dom e ju NÄSTAN som en familj. De e därför de blir så jobbigt och knepigt.

    Usch Mille, lät ju inte heller riktigt trevligt de där :O
    Fy vilka typer det finns!

  5. ... on 28 juni 2008 kl. 15:11