Okej, gör ett nytt försök.

Träffade på Lilo idag, min lilla kattfröken som har flyttat till hemgården för
att en tant börjat mata henne.
Det började egentligen redan för lite över ett år sen. Men då kom hon fortfarande
hem. Och jag skällde på tanten så det bara rykte om det, utan resultat så klart.
Och nu för tiden så kommer hon inte ens in på gården längre.
Iaf, syrran berättade att Lilo är dräktig igen. Så jag gick och pratade med tanten som
"tagit över" Lilo. Frågade om hon var redo att låta Lilo föda inne och ta hand om kattungarna.
Vilket hon ju inte var kapabel till sa hon. Snällt, verkligen.
Hon börjar mata min katt men tar inte ansvar.
Iaf, så på måndag blir jag illa tvungen till att ringa djurskyddsföreningen och höra om
dom har plats för henne och hennes ungar som troligtvis kommer att kläckas om någon vecka.
Och fy vad det svider. Lilo har ju alltid varit min lilla Lilo tant. Född på min 18 års dag o allt.
Usch. Man blir så less. Men jag har ju inget val nu längre.
Hon måste få komma till ett hem där det inte finns andra katter som hon behöver störa sig på.

Fan, ge mig styrka.

Trevlig lördag kväll btw!


This entry was posted on 19:48 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 kommentarer: