Vilken dag säger jag bara. Ebba vaknade vid 6 och var galet trotsig, och har varit det hela dagen. Riktigt trotsig alltså! Va till Mattssons och handlade också, och träffade på Mille och Johan. Vi bestämde att vi skulle fara dit och titta på deras hus och fika. 18 skulle vi fara hemifrån ungefär, och 10 i 18 så springer Ebba och faller och slår pannan i sin lilla pall. Pang! 1 cm hack i pannan, blådet bara rann. Tror ni jag fick panik? Eddie va inte hemma, så jag försöker vara lugn (lyckades då inte så bra..) och putsa upp såret. När Eddie kom (ca 5 minuter senare) så plåstrade vi om tösen och ringde akuten. Dom sa att vi skulle komma in. Sagt o gjort. Och vilket flyt på akuten! 5 minuter i väntrummet och kanske 10 på rummet och sen va det klart! Ebba fick såret ihoplimmat och fick ett fint nalleplåster och en medalj med Nalle Puh. Lite tårar, men hon va superduktig!! Efter det så for vi en snabbis till Mille och Johan. Vilket underbart hus! Jag är riktigt sotis! Längtar efter era grillpartyn i sommar *piik piik* :P Å nu sitter jag och svullar med chips & dipp med kärleken. Natti på er!




This entry was posted on 20:56 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

5 kommentarer:

    mamaMill sa...

    Haha! Ja nog kommer det att grillas alltid :D

    Och vad kul att ni kom förbi, Ebba blir bara större och större, hon är så söt! :)

  1. ... on 5 oktober 2008 kl. 21:19  
  2. Cila sa...

    Tack för att vi fick komma!
    Synd bara att det blev en sån snabbis! :) Nästa gång ska vi försöka skippa akuten ;P

    "Mille näll" sa Ebba när vi for hem :D

  3. ... on 5 oktober 2008 kl. 21:59  
  4. Marie sa...

    ojoj, stora damen ser jag... ja det måste jag kalla flyt, ha nog aldit hört nån som haft så kort väntetid på akuten... :)
    Allt bra annars?
    Puss

  5. ... on 5 oktober 2008 kl. 22:30  
  6. Cila sa...

    Jag vet, de va rena chocken! Vi hade ju väntat oss att bli där i någon timme.
    Jo, annars är det bra! Lite sliten när man har o göra med en supertrotsig unge hela tiden :)
    Men jag överlever.
    Hur är det med dig då?
    Puss

  7. ... on 6 oktober 2008 kl. 06:36  
  8. Anonym sa...

    hej! knäpp fråga men jobbar du nuförtiden? jag är nämligen i behöv av en städvikarie till polisen o försöker febrilt hitta nån som har passligt att komma.. :) pratade med camilla (polismästaren) o sen började vi fundera på om du sku va intresserad..

  9. ... on 6 oktober 2008 kl. 19:40