Vilken jävla dag.
Idag har jag NÄSTAN önskat att jag inte hade barn.
Ebba har varit ett sånt monster.
Det började när jag skulle hämta henne från dagis och en av tjejerna där
drog mig åt sidan och berättade att Ebba hade bitit en annan tjej.
Fy fan va jag skämdes!!
Hem och förklara åt Ebba att man inte får bita, slå, rivas m.m
Verkar nog som om hon fattade, men det är ju ändå inte lätt
att "diskutera" sånt med en snart 2 årig tös.
Sen fortsatte dagen med att hon rev Camilla på armen, rev mig i håret
och har lagt sig ner mitt på vägen och skrikit under vår promenad...
Jag känner mig psykiskt slut efter den här dagen.

Hade ju tänkt fara på hundutställning imorn, men får se lite nu.
Känner verkligen inte för det nu iaf.


Att ha barn är verkligen inte en dans på rosor!




This entry was posted on 20:19 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

5 kommentarer:

    Jessica sa...

    Jag förstår dig precis! Elin har också kommit in i 2-årstrotset.. Emma har äntligen kommit ur sitt 2 års långa trotsbeteende och då börjar den andra.. Tar det aldrig slut?!?

  1. ... on 28 september 2008 kl. 12:42  
  2. Cila sa...

    Åh fy, va säger du?? 2 år?? Nej snälla.. :D
    Hur orkar man?
    Hur orkar du? :D

  3. ... on 28 september 2008 kl. 14:05  
  4. Anonym sa...

    hejsan! brukar va in o läsa i din blogg emellanåt o tänkte bara skriva att du inte alls behöver skämmas över att hon bet malvina, det är sånt som händer o nästa gång kanske det är malvina som gör nåt åt ebba! de är ju så små så svårt att förklara vad som är rätt o fel. de försöker väl bara se vem som bestämmer :)

    Hoppas att allt är bra med er, trivs ni i huset? iof var det länge sen ni flyttade men har varit dålig på att lämna spår efter mig när jag läser bloggar, försöker skärpa mig!

  5. ... on 29 september 2008 kl. 09:14  
  6. Anonym sa...

    Tjenis!!
    Har inte tittat förbi på evigheter, så har mycke att läsa ifatt..
    Här måste jag bara som "dagistant" hoppa in m en liten kommentar:
    Jag förstår att du skämdes över att Ebba bet, men om det alls är till nån tröst så hör det till vanligheterna att 2-åringar hugger ibland. Tror det är mer sällsynt m ett barn som aldrig bitit än tvärtom måste jag säga...:-S

  7. ... on 6 oktober 2008 kl. 18:50  
  8. Cila sa...

    Tack Erica!
    Känns absolut lite bättre när du säger det!
    Och jag vet ju att det händer, men det är ändå hemskt! Usch..

  9. ... on 6 oktober 2008 kl. 21:12